Service Review: Salon SEM


Long time no see, huh? I am sorry it took me some time to write about the perfect pampering experience I had last week,

Remember  how happy I was in my last post, pampered and stuff? Well, I am going to share my 6 hours long experience with you now.

So last week, when I visited my hair stylist with my 10 months old daughter, I was ready for a total makeover. I was there to get my hair colored actually, but you know, women’s pampering needs are endless. So I also had my regular treatments such as manicure, pedicure, eyebrow wax etc.

When I first stepped in the saloon, I was planning to make a radical change and have my hair colored in gray. Too mainstream, right? But I love it, I cannot lie. I have been using blonde hair for 10 years now -wow I am getting old- and although i tried to go back to brown or black hair before for several times, It just doesn’t work. There is no doubt that I love having blonde hair.

So anyways, I was planning to get grey hair, but I couldn’t dare. I thought it wouldn’t look good and i just wanted to have a colder shade of blonde. I am telling you, among all those hair stylists out there, only a few manage to give your hair the right color. The rest is just crap, literally. So choose your colorist well, especially if you are going for something daring.

Salon Sem is not one of those biggest hair studios I have ever seen, but it is a warm and sweet place. The new tram line of Karsiyaka has a stop right in front of it. So until June 1st, you do not need to pay for a cab or a bus to take you there- tram line is free for now. In terms of hair jobs, they do anything you can imagine, but they also have nice other services. You can get waxed, get a manicure, pedicure…etc. They also have Shellac, a type of nail polish that lasts longer- like 2 weeks. I do it mostly in summer, it is miraculous!

Changing your color is a long process -6 hours, duh!- But it all begins with bleaching your hair. My original hair color is brown, but although I dye my hair for a long time, bleaching takes time. When they wash it off and you see yourself in the mirror first, you literally ask yourself “WTF?” No worries, they use the actual dye over the bleached hair. You look fine in the end.

While Engin, my hair stylist, was working on my hair, Esen, my manicurist was working on my hands. In Salon Sem you have two options- you can have a regular manicure or you can have a non-traditional one. The price difference was not a big deal, so I chose the latter. Amazing experience, my hands were so soft after the process. I totally loved it.

At the very end of six hours, I couldn’t believe my eyes. I had been using warmer blonde shades for so long that when I first saw my hair, I thought it was just a wig, it didn’t belong to me! Just like in all those instagram photos I have been looking and admiring, there I was, sitting in front of the mirror and falling in love with myself. I seriously looked beautiful and appealing and attractive… The list goes on.

I can easily read your mind right now, why did you wait so long to write – like a week! Well, here is the reason: We all look great when we leave the hair saloon but the problems begin after several hair washes, usually. I did trust my hair stylist Engin, but I had no trust on my hair. I really thought my hair would just go back to a warmer shade, right after the first bath. 6 baths, it is still as cold as the first day! I just wanna ask my stylist: What kind of a sorcery is this, Engin?!!!

As I mentioned before, these kinds of processes take time, so be prepared when you visit the hair saloon. Don’t have any other plans for the day. The saloon is located in Bostanli, Izmir. You can contact them via Instagram @saloon_sem . They use quality products, not cheap stuff. For instance, my hair bleaching was made with Olaplex. Very successful. It is totally up to you, but I highly recommend a keratine load for your hair after the bleaching process. I had it done and my hair doesn’t feel like it is bleached. It is very soft and healthy.

A very important reminder before I end this, the saloon and the staff are quite kid-friendly so don’t hesitate to take your little ones when you are going to have an appointment with them.

Canım yaaa ne zamandır görüşemedik, dimi? Yok referandumdu, yok günlük işlerdi derken bir baktım ben bir haftadır yazmamışım. Aslında yazmamamın arkasındaki bahane çok farklı da neyse, ben konuya dalıyorum müsaadenle.

Bir önceki posttan hatırlarsın, çok mutluydum ve kendimi güzel hissediyordum. 10 bin bakım olayları. Hah, bugün işte o 6 saatlik deneyimimi paylaşıcam seninle.

Geçen hafta epeydir hayalini kurduğum bir şeyi yapmaya karar verdim: saçımı griye boyatmak için evden çıktım. Minayla yürüyerek Bostanlı’ya gittim ve kuaförüme girdim. Koltuğa oturunca o deli cesareti gitti, doğruya doğru. Ama yiğitliğe de bok sürdürmek istemedim tabi, ne yardan ne serden diyip griye yakın bir soğuk sarı tonu alayım dedim kuaförüme. 1o yıldır sarı saç kullanıyorum- yaşımı sormadan söyleyeyim canım 27- vazgeçmek zor tabi sarıdan. Resmen sarının her tonuna zaafım var.

Bir sürü fotoğraf gösterdim, bak şöyle istiyorum, böyle de olabilir, şu nasıl sence diye diye Engin’i epey bir kanser ettikten sonra başladık işleme. Şimdi, son zamanlarda görüyorum, herkes ben yaparım ederim diyip oturtuyor seni koltuğuna, bir saç rengi yapıyor tavuskuşu halt etmiş, yeşiller maviler havada uçuşuyor! Özellikle benim seçtiğim gibi iddialı renkler seçeceksen, doğru adama gittiğinden emin olmalısın. Cool kız olacam diyip rahmetli amazon papağanı gibi kuaförden çıkmanın bir manası yok.

Salon Sem öyle kocaman bir kuaför salonu değil, ama gayet sıcak samimi bir yer. Yeni Karşıyaka tramvayı hemen önlerinden geçiyor, bu yüzden haziranın birine kadar saç baş yaptırana belediyenin dev hizmeti, eve gidiş dönüş bedava. Saç konusunda gerçekten başarılılar, o ayrı, ama saç dışında da hizmetleri var. Parafindi keratindi, manikürdü pedikürdü, ağdaydı carttı curttu her şeyleri var. Kalıcı oje uygulaması Shellac de mevcut, hatta ne yalan söyleyeyim, bugüne kadar gördüğüm en kapsamlı Shellac renklerine sahipler. Pek çok salon iki üç renge tabi bırakıyor seni, paranla rezil oluyorsun. Sem’de durum böyle değil.

Saçın rengini değiştirmek uzun süren bir işlem. Ne kadar uzun dersen, 6 saat kadarcık! Benim kendi saç rengim kahve. Her ne kadar yıllardır saçlarım açılıyor olsa da, istediğim saç rengi için tekrar açılması zaman alıyor.Baştan uyarayım, açıcı sonrası saçını yıkayıp kuruttuklarında, cidden saçında sarı ve turuncunun her tonunu görüyorsun. Korkma. Her ne kadar Engin saçını o haliyle seven insanlar olduğunu söylediyse de ben pek inanmadım ve saçlarım tekrardan boyanana kadar o korkunç manzara gözümün önünden gitmedi.

Engin o gün bütün mesaisini bana ayırdı sağolsun, o yardır yardır benim saçımla ilgilenirken Esen de bana manikür pedikür yaptı. Pek çok salonda rastlamadığım, susuz manikür uygulaması var Sem’de. Normal manikürle aralarında çok uçuk bir fiyat farkı da yok. Bence dene, bittiğinde yumuşacık ellerin oluyor.
Sayılı saat çabuk geçer misali, 6 saati devirdiğimizde ben aynadan bana bakan Begüm’e inanamadım. Aynaya vurup kardeş sen gelecekten mi geldin, saçın çok güzelmiş, kuaförün kim diye sorasım geldi. Yıllardır sıcak sarı tonları kullanan biri olarak soğuk bir sarı tonunun bana bu kadar yakışacağını hayal bile edemezdim sanırım! Baya baya instagramda beğene beğene bitiremediğim fotoğraflardaki saçlardan biri artık benimdi ya, daha ne olsun!

Şimdi sen diceksin, madem bu kadar memnundun, ne diye bu kadar bekledin yazmak için. İşin doğrusu, beklememin ardındaki temel sebep saçıma olan güvensizliğimdi. Sen de biliyorsun, kuaförden çıkınca her şey mükemmeldir de eve gelip bir yıkarsın saçı aboov boyan akar, saçın pamuk şekerden hallice olur. Hah, işte ben de bundan korkuyordum, ilk iki banyoyu atlatayım yazarım dedim… 6 banyo oldu akmadı arkadaş! Ne sihirdir ne keramet, işte gerçek marifet! Engin’e ne kadar teşekkür etsem az yemin ediyorum.

Fotoğrafta hiç bir filtre yok. Öncesi ve sonrası meydanda. Bu hatunun saçına bunu yapabildiyse benimkine kim bilir neler yapar diye iç geçiriyorsan, Salon Sem Bostanlı’da seni bekliyor. Kullandıkları ürünler kaliteli, benim saçım açılırken ne kullandılar dersen Olaplex kullandılar. Randevu için Instagram üzerinden @saloon_sem adresini kullanarak onlara ulaşabilirsin. Randevusuz gitme, hele ki böyle uzun bir işlem için. İşlem uzun, gün içine başka plan sıkıştırma. Bırak bir günün senin olsun. Saçın boyatsan da boyatmasan da yıpranıyor ama önüne geçmen mümkün. Keratin yükleme yaptır, ben yaptırdım saçım yumuşacık ve sağlıklı şu an, onca açma işlemine rağmen.

Hah, unutmadan. Sem’de çalışanlar inanılmaz çocuk seviyor. Bebeğim var, çocuğum var nasıl gidicem diye düşünme, koy arabasına götür. 6 saat Mina benimleydi ve sağ olsunlar çok ama çok yardımcı oldular. Böyle çocukla gidilebilir kuaför bulmak imkansız. Benden söylemesi.

Leave a Reply

