#VertigoIzmir : Holy Cow

If you have a job that is related to service, you are probably aware of the fact that it is really hard to satisfy customers/guests/passengers. Companies care about customer happiness, as it is the key to higher revenues. Some say that it is impossible to make people happy, I don’t agree with that idea at all. It is actually easy to make people happy, it is just about small details.

Whenever we have the chance to spend some quality time together, my husband and I enjoy going out. As our apartment is located next to two huge shopping malls, we hardly have a problem with options.

Last sunday, the weather in Izmir was great. The temperature was high and we were actually living the summer in April. We decided to eat out and we headed to Ege Park, which is one of the malls across the street from our apartment. I knew that there were two new restaurants that we could enjoy hanging out in. One was a chain cafe, the other was a boutique steakhouse. We chose the latter.

Our host was very nice, he led us outside where we would be seated. We requested a high chair for Mina and began to look through the menu.

I will give details about the menu soon, but before that I would like to give you a great “small detail” example for customer happiness. As I said before, we requested a high chair for my daughter as soon as we sat down. Our host went to the corner where the high chair was located and before he brought it to us, he gently opened a wet towel and cleaned both the tray and the chair itself. What a nice approach! It is a small detail, but it really is a big plus for the restaurant.

Anyways, the menu is not huge, don’t expect a Cheesecake Factory type of menu. They have a special- Koko burger which basically has kokorec between buns instead of burger. What is kokorec? It is a Turkish street food made of sheep instestines. It is usually grilled and served in bread with various spices. When Turkey began the negotiations with the European Union, there was a rumor that Kokorec would be banned if we get accepted to EU. Huge deal! People protested it for a long time. A Turkish pop singer of the era even wrote a song about it. Crazy stuff…

So yeah, my husband chose the Koko Burger and I went with plain meat balls. Don’t get me wrong, I literally worship Kokorec but I am on a diet and I try to lose some weight before my trip to Frankfurt. Why? Because I know I will end up gaining all back at the end of my week there! Anyways, we ordered our food and they also asked for our choice of drinks. The good news are they serve alcohol and their beers are not small! They are all 50cc.

We were hungry and thank goodness, their service wasn’t slow. The meat balls I ordered were perfectly cooked, juicy and very delicious. I shared a piece with my daughter, she enjoyed it as well. It is a great choice if you are counting calories, since it is not served with french fries.

And the Koko Burger. OK, I have to admit that I couldn’t stop and had a bite from it. HOLY COW! It is more than delicious. Kokorec is perfectly grilled, the spices are perfectly added and cheddar- it is priced additionally-. You know, cheddar goes well with almost anything, especially if you are a cheese addict – I am- but I am being serious in here, cheddar goes pretty well with kokorec. Koko Burger is Served with fries and pickle poppers.

Oh and you think I haven’t mentioned where I have eaten all these goodies? I did, actually. The restaurant is called Holy Cow. It is a gourmet burger and steakhouse. The staff is very kind. You can have tea or coffee after your meal, it is complimentary which is very nice. The food? It is amazing, definitely worth a try.

One negative point was the shadeless balcony where we had our lunch. I personally love sitting in the sun but I know many others who hate it – including my hubby. Before we left the place, I got a chance to talk to the manager. Very nice guy. Great news is that he said they will have the air conditioning and the shades for the balcony soon. I guess once they solve the sun problem, everything will be better.

All in all, Holy Cow is a nice dine out option for folks living in Izmir. They serve well. You can follow them on Instagram @holycowtr . They are open to franchising deals so, if you look for a place to invest in, this might be your chance!

 

Eğer hizmet sektöründe çalıştıysan, muhtelen insanları memnun etmenin ne denli zor olduğunun farkındasındır. Hemen hemen her şirket müşteri memnuniyetini önemser, çünkü mutlu müşterinin daha çok gelir demek olduğunu bilmeyen yok. Ama bazı şirketler var ki, müşteriyi memnun etmek için elli takla atar, çalışanına da fazladan yük olur. Böyle şeylere gerek yok, birazdan da örneğini vereceğim zaten, minnoş detaylar müşteriyi memnun etmeye yeter de artar bile.

Çoğu zaman hafta sonlarında da çalışan bir kocam olunca, adamı evde yakalayınca ” hadi ailecek bir şeyler yapalım” diye darlıyorum. Evin karşısında iki güzel alışveriş merkezi de olunca, seçenek konusunda pek sıkıntımız olmuyor. Kolay pes ediyor.

İzmirliysen canımsın, o ayrı, ama değilsen de sağlık olsun. İzmir’de geçen pazar hava hakikaten mükemmeldi. Yazdan kalma bir gün derler ama boşver bence direk yaz günüydü. Israrlarımın meyvesini aldım, dışarı çıktık. Sahilde Mina’yla gezdik, yürüdük, parka gittik… E tabi sonrasında robot değiliz, acıktık ve kendimizi Ege Park’ta bulduk. Yakın zamanda Ege Park’a iki restoran açıldı. Biri zincir bir marka, öbürü de butik yeni bir soluk. İkinciyi seçtik ve daldık içeri.

Mekan güzel, dekor hoş. Bizimle ilgilenen arkadaş bizi açık kısma çıkardı, oturduk. Menüleri verdi. Ben yemeğimi seçmeden Mina için mama sandalyesi istedim. Hanımefendi büyüdü sonuçta, arabasında oturmak yerine bizimle masada yemek yemeği tercih ediyor.

Menü ile ilgili detay vereceğim birazdan da öncesinde başka bir şeyden bahsedeyim. Hani dedim ya müşteriyi memnun etmek için elli taklaya gerek yok, hah işte bizimle ilgilenen arkadaş sağ olsun bunun en temiz örneği oldu.

Dediğim gibi Mina’ya sandalye istedik. Görevli arkadaş köşede bulunan sandalyeye gitti, bir ıslak mendil açtı, hem sandalyeyi hem tepsisini ayrı ayrı sildi, kuru bir peçeteyle kuruladı ve masamıza öyle getirdi. Bunu direk masamızda yapsaydı, yine hoşuma giderdi ama bir halkla ilişkiler taktiği mi diye düşünürdüm. Gözüme sokmadan yaptığı için, bunun çalışan arkadaşın kendi özverisi olduğu aşikar. Hoş bir jest, plaza diliyle diyeyim, bu arkadaşımız çok proaktif kendisini tebrik ediyorum. Ekmeğini kazandığı mekana kocaman bir artı kazandırdı.

Her neyse, sadede geliyorum. Menü çok büyük değil, ama güzel seçenekler var. Buranın bir spesyali var-Koko Burger. Tahmin edebileceğin gibi hamburger köftesi out kokoreç in yapmışlar. Orhun, yani kocam, Koko Burger’i seçti. Ben de olabilecek en az kalorili seçeneği, kasap köfteyi seçtim. Normalde kokoreçe bayılırım ama diyet uğruna nelerden mahrum kalıyorum, saymadım sayamadım… İçeceklerimizi de söyledik hemen, Orhun bira sipariş edecekti, 50lik mi 33lük mü sizin biralar diye sorduğunda mekan sahibi “Abi benim bütün biralar 50lik ben 33lüğe karşıyım” dedi. Samimiyetten de kaptılar artıyı.

Baya açtık ve siparişler gecikmeden geldi. Önce köfteden başlıcam anlatmaya. Köfte sulu, lezzetli ve olması gerektiği gibiydi. Ben tabi birini Mina’ya verdim, onun da kalite kontrolünden geçmeli. Beğendi. Köfte benim gibi diyet mağdurları için iyi bir seçim çünkü yanında cezbedici patates kızartması yok. Eşeğin aklına karpuz kabuğu sokmayan bu durumu epey sevdim.

Gelelim Koko Burger’e. Şimdi, önce bir itirafta bulunayım: Orhun’un kokosundan bir ısırık aldım. Nasıl mı? Amerikalıların bir lafı var kardeşim bildin mi? Neymiş o? HOLY COW!

Lezzetli demek hafif kalır, hakikaten enfes bir burger. Kokoreçi arabadan yemeye alışık insanım, kelli felli mekanda bu kadar iyi yapılmasına hakikaten şaşırdım. Popüler cıvık tabirle Koko Burger Olağğyyyyy. Sipariş verirken ek olarak cheddar ister misiniz demişlerdi, biz de olsun dediydik. Şimdi, benim gibi peynir delisiysen, topraga peynir katsak lezzetli olur diye düşünüyorsan, o zaman sen eşittir ben-kalp-. Ama şaka bi yana, cheddar kokoreçe acayip yakışmış. Dediğim gibi, kokoreç de enfes pişmiş ve doğru/yeterli baharatlanmış. Koko burgerin yanında kankaları olarak patates kızartması ve -bunun türkçesini cidden bilmiyorum sallıcam- turşu kroket de geliyor, haberin olsun.

Sen şimdi diyorsun ki, ulan yarım saattir okuyorum kadın hala nerede yemiş bunu söylemedi. Yoo, söyledim. Söylemez olur muyum, bu güzel restoranın adı Holy Cow. Sadece hamburgerleri yok, steakleri de var. En kısa zamanda onları da denemeye gideceğim. Mekan güzel, çalışanlar gayet nazik. Esnaf lokantalarında adettir, yemekten sonra çay kahve ikram ederler. Holy Cow’da da bu mevcut, kökünü, özünü reddetmemiş. Eh bu da bir artıyı hak ediyor tabi. Yemek seçenekleri leziz, fiyatlar normal. Kesinlikle tekrar tekrar gidilesi.
Mekanla ilgili söyleyebileceğim tek negatif şey, öğlen gidince çok güneş oluyor. Gölgelik yok-şimdilik. Mekandan ayrılırken sahibiyle görüştüm, yakın bir zamanda hem klima hem güneşlik takılmış olacakmış. Yani gördüğüm tek olumsuzluk da yakında ortadan kalkıyor.

Toparlayayım, Holy Cow İzmirliler veya İzmir’de bulunanlar için güzel bir opsiyon. Etler lezzetli, kokoreç efso. Onları Instagram üzerinden takip etmek istersen @holycowtr e bakman yeterli. Ha, unutmadan. Franchise fikrine açıklar, yani param var ve nasıl çoğaltırım diyorsan al sana çiçek gibi yatırım fırsatı. Kaçırma.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s