Sangria-Because you need more fruit in your diet /// Sangria-Çünkü daha çok meyve tüketmelisin

So it is Monday again… After a Sunday full of sunshine, it is really hard to get up and get going to work. You wish it was Friday, already, even though it is not even 6:00 pm! Monday blues everywhere, right? Don’t worry, you have survived a tons before, you will survive this one, too.

Enough popular motivational speech for now.

I actually woke up to a longing, I woke up with Sangria in my mind. I am in love with Spanish culture, my favorite city in the world is Barcelona, that’s for sure. I will also write a long post on the city itself, but I just want to wait a little bit-maybe i will have a chance to visit it again soon and write after that. Amen.

So back in our main topic, Sangria. For those of you who have never heard the name before, Sangria is a Spanish wine punch that is made of wine and fruits, mainly. Although there are a huge amount of variations nowadays, Sangria’s main ingredient is red wine.

If you live in Barcelona, you may not bother to do your own at home, since any restaurant serves this tasty refreshing cocktail and believe me, they all make it right. But, in Turkey,  I haven’t encountered a restaurant that serves the perfect sangria yet. Hopefully, I will find one soon, but until then, I will keep preparing my own Sangria at home.

The last time I visited Barcelona, I spent a week drinking Sangria at different places and chatting with bartenders about the ingredients. When I say drinking sangria, I mean consuming 3 liters of it every day! They all have different recipes and I have like 12 Sangria recipes collected from all those bartenders. I tried them all and I created my own. Here comes the ingredients!

Red Wine-choose the grape according to your own taste but if i were you, I’d not choose the strong ones like cabernet or merlot. No need to get something expensive, by the way.

Fruits– now, you may add almost any kind of fruit to this cocktail, but i think watermelon really is not a fruit to put in this, so leave that out. My favorites are apples both green and red, coconut, strawberries, plums, quinces, melon, peaches, oranges.

Sugar– could be brown or white. I mostly prefer brown

Cinnamon Sticks- couple of them would be fine according to the amount you are making. I use 3 sticks for a liter, most of the time.

Lime– you can also use lemon, if you can’t find lime but believe me, lime makes it taste better so try to go with lime.

Vodka or similar – if you want something stronger, you can add these. I sometimes add a pinch of malibu.

Sprite – for a liter of wine, i use a small can of 250 ml.

Get a carafe and first add cinnamon sticks and sugar. Then, add fruits. If you want to see the fruits in you wine glass, chop them small. Add wine and sprite. Then pour lime juice. You can also add lime slices. If you want to have a stronger taste, add some vodka. Stir all well and let it rest for at least 6 hours in the fridge. (I usually consume it 24 hours after I make it) And voila! You have made your own Sangria. Now, please raise your glasses to Begum’s Galley!

 

Yine geldi lanet pazartesi… Güneşli bir pazar gününden sonra düştüğün hale bak, iş yerinde bilgisayar başında hedeflerle boğuşuyorsun. Daha mesain bitmeden keşke cuma olsa dediğini duyabiliyorum. Merak etme, bundan önce bir sürü pazartesi atlattın, bundan sonra da bir sürü atlatacaksın.

Bence bu kadar motivasyon konuşması sana yeter. Biraz da ben, kendi adıma konuşayım.

Bugün aklımda bir özlemle uyandım, Sangria. Bilen bilir, şu dünya üzerinde en sevdiğim kültür İspanyol kültürü, en sevdiğim şehir de Barcelona’dır. Eninde sonunda Barcelona hakkında da uzun bir yazı yazacağım blogda, ama şimdilik bekletiyorum. Belli mi olur, belki yakın zamanda gitme şansım olur da yazmak için daha güzel bir sebebim oluşur. Dinimiz amin.

Her neyse, Sangria’ya geri döneyim. Bilmeyen yoktur diye düşünsem de yine de kısaca ne olduğunu söylemiş olayım. Sangria, şarap ve meyveden yapılan bir İspanyol içkisidir. Günümüzde gırla çeşidi olsa da, orjinali kırmızı şaraptan yapılır, keyifle içilir.

Şimdi, eğer Barcelona’da yaşıyor ve bu yazıyı okuyorsan, durma git bir sürahi iç evde yapmakla uğraşma. Ama yaşamıyorsun tabi, hayaller Barcelona hayatlar… Neyse, yarana tuz basmıyorum. Barcelona’da yaşamıyorsan sen de evinde bu leziz karışımı hazırlamak isteyebilirsin diye düşündüm ve büyük bir amme hizmeti ile sana Sangria tarifi vermeye karar verdim! Bir nevi Barcelona ayağına geldi yani, hadi yine iyisin!
Ben en son Barcelona’yı ziyaret ettiğimde, farklı mekanlarda Sangria içerek bir hafta geçirdim. Günlük ortalama 3 litre sangria içtiğimi belirteyim de, ne kadar da munis, sakin ve minnoş bir Begüm’düm sen düşün.

Çat pat da olsa ispanyolcam var, derdimi anlatabiliyorum ya; oturdum her gittiğim mekanda kelaynak ispanyolcamla Sangria tarifi topladım. Yaklaşık 12 tarif falan mevcut elimde, ben onların en güzel yanlarını alıp bir tarifte harmanladım ve şu aşağıda okuyacağın lezzete ulaştım.

Kırmızı Şarap – Ağır aroması olmayan her türlü kırmızı şarap kabul. Tonla para da harcama, orta direk bir şarap işini görür.

Meyveler – En cikcikli konu meyveler. Kafana göre her şey koyabilirsin ama karpuzdan uzak dur, kardeş. Benim favorilerim ayva, elmanın her rengi, çilek, hindistan cevizi, mürdüm eriği, kavun, şeftali ve portakal.

Şeker – Esmer şeker ya da beyaz şeker olabilir. Irkçılığa gerek yok. 1 litre şarap için bir tatlı kaşığı yeter.

Çubuk tarçın – Bu senin damak zevkine kalmış, ben litre başına 3 tane atıyorum sen daha az ya da daha fazla ekleyebilirsin.

Misket limonu – Bana sorarsan olmazsa olmaz. Normal limonla olmuyor mu, boncuklu mu bu misket limonu dersen, normalle de olur ama boncuklu yani misket limonlu daha güzel.

Vodka ve türevleri – Bu ne yeaaa meyve suyundan hallice diyen çok bilmişleri çarpmak için bire bir, tadını bozmayacak kadar ekle. Ben bir hindistan cevizi manyağı olarak bazen Malibu ekliyorum az da olsa, denemek istersen aklında bulunsun.

Sprite – 1 litreye bir 250lik kutu yetiyor.

Sürahiyi al, önce tarçını ve şekeri at içine. Sonra meyveleri ekle. Eğer bardağına meyveler de düşsün diyorsan, meyveleri küçük doğra. Şarap ve sprite ı ekle. Misket limonu suyunu dök, hatta mümkünse iki üç dilim de kes misket limonu at içine. Çarpılacak arkadaşlar varsa vodka ve türevlerini ekle. İyice karıştır ve minimum altı saat dolapta beklet. Ben genelde 24 saat bekletiyorum, haberin olsun. İşte Sangria hazır. Şimdi kadehler şerefe değil Begüm’s Galley’e kalksın lütfen!

 

Leave a Reply

